Privacy Policy
Voorwoord
Deze privacy policy gaat uit van OfficeCare BV, met KBO/BTW nr. BE0553.531.191 en met maatschappelijke zetel te Torhoutsesteenweg 277 – 8210 Zedelgem, België, RPR Gent (afdeling Brugge).
Deze privacy policy gaat uit van OfficeCare in haar hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijke en is van toepassing op onze verwerking van gegevens via de website www.officecare.be en op onze dienstverlening.
OfficeCare streeft ernaar om uw persoonsgegevens, informatie waarmee je als persoon geïdentificeerd kan worden, met de grote zorg te behandelen, de passende maatregelen te nemen om misbruik, verlies, vernietiging, beschadiging onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging, dan wel andere onrechtmatige verwerking tegen te gaan en, in het algemeen, te voldoen aan de wettelijke bepalingen met betrekking tot de bescherming van de persoonsgegevens.
OfficeCare verwerkt uw gegevens met respect voor de principes van rechtmatigheid, behoorlijkheid en transparantie, doelbinding, minimale gegevensverwerking, juistheid, opslagbeperking, integriteit en vertrouwelijkheid.
OfficeCare wenst u door middel van deze privacy policy in te lichten over:
- welke en op welke wijze persoonsgegevens worden verzameld;
- waarvoor uw gegevens worden gebruikt en de rechtsgrond;
- hoe ze worden beschermd;
- met wie ze worden gedeeld;
- of uw persoonsgegevens naar het buitenland worden doorgestuurd; en
- hoe lang ze worden bewaard.
Vervolgens wordt uitgelegd hoe u uw rechten met betrekking tot de verzamelde informatie kunt uitoefenen.
Deze transparantie zorgt ervoor dat u geïnformeerde beslissingen kunt nemen bij het overmaken van uw persoonsgegevens.
OfficeCare kan deze privacy policy op ieder moment wijzigen. OfficeCare zal de laatste versie van de privacy policy op haar website publiceren. Het is dus aan te raden deze periodiek te bekijken. Indien ingevolge de toepasselijke wetgeving uw voorafgaandelijke toestemming nodig is voor wijzigingen aan deze privacy policy, zal OfficeCare u contacteren en uw toestemming afwachten.
Deze privacy policy werd voor het laatst op 1 augustus 2022 geüpdatet.
Welke persoonsgegevens verzamelt OfficeCare?
OfficeCare beperkt de verzameling van persoonsgegevens tot wat noodzakelijk is om te kunnen voldoen aan de hieronder vermelde doeleinden.
OfficeCare verwerkt de volgende persoonsgegevens:
- Voornaam en naam;
- Telefoonnummer;
- Adres;
- Bedrijfsgegevens;
- Bankgegevens;
- Geslacht;
- IP-adres;
- E-mailadres;
- Andere persoonsgegevens die voor uw specifiek dossier relevant zijn.
In dit kadert verwijst OfficeCare eveneens naar haar Cookie Policy.
U kunt OfficeCare uw persoonsgegevens overgemaakt hebben via e-mail, via haar sociale media-pagina’s (bijvoorbeeld Facebook Messenger of LinkedIn), door het surfen op of via het contactformulier op de website www.officecare.be, dan wel op andere wijze.
Vergeet OfficeCare niet te informeren over een wijziging van uw persoonsgegevens indien deze informatie voor OfficeCare relevant is. OfficeCare streeft er op haar beurt naar om uw persoonsgegevens te allen tijde accuraat te houden en uw gegevens bij te werken wanneer zij weet heeft van veranderingen.
Indien u bepaalde gegevens niet wenst over te maken, is het mogelijk dat OfficeCare de gevraagde diensten niet (naar behoren) kan uitvoeren.
Waarvoor gebruikt OfficeCare uw persoonsgegevens?
OfficeCare gebruikt uw persoonsgegevens in de eerste plaats om de gevraagde administratieve en financiële diensten te kunnen aanbieden, haar diensten te optimaliseren en voor degelijk klantenbeheer.
Zo kan OfficeCare bij u ter plaatse komen, gepast met u communiceren, offertes en facturen opstellen. Dit dus in het algemeen om de overeenkomst tussen u en OfficeCare te kunnen uitvoeren.
Uw e-mailadres kan ook gebruikt worden om verdere diensten aan u te promoten en u te informeren over weetjes in de sector. Dit op basis van het gerechtvaardigde belang van OfficeCare. Wanneer u apart zou inschrijven op een nieuwsbrief, zal uw toestemming voor de verwerking gevraagd worden. U kunt OfficeCare op ieder moment verzoeken dergelijke inlichtingen of nieuwsbrieven niet langer te versturen.
Verder gebruikt de OfficeCare website Google Analytics teneinde statistieken over het surfgedrag van de bezoekers te verzamelen. Daarbij kan uw IP-adres gevangen worden. Ook dit valt in principe binnen de gerechtvaardigde belangen van OfficeCare, maar zo nodig zal uw toestemming worden gevraagd.
Daarnaast gebruikt OfficeCare uw gegevens om te voldoen aan de wettelijke bepalingen die op haar van toepassing zijn en om haar rechten te vrijwaren (bv. in geval van een geschil zal zij uw persoonsgegevens gebruiken om u de nodige correspondentie te sturen). Ten slotte worden uw persoonsgegevens gedeeld met de bevoegde autoriteiten indien zij daarom zouden verzoeken. OfficeCare zal u hiervan voorafgaandelijk op de hoogte brengen indien dit is toegestaan.
Wanneer OfficeCare uw gegevens op basis van een andere rechtsgrond, dan wel voor een ander doel zou verwerken, zal u hieromtrent voorafgaandelijk alle relevante informatie ontvangen en zal uw toestemming hiertoe worden gevraagd indien nodig.
OfficeCare doet geen beroep op computergestuurde programma’s om beslissingen met betrekking tot uw persoonsgegevens of profiling te nemen.
Welke beschermingsmaatregelen heeft OfficeCare doorgevoerd?
OfficeCare heeft zowel administratieve (zoals het gebruik van paswoorden, geheimhoudingsverklaringen), organisatorische (bv. gepaste methode van opslag, regelmatige back-up, toegang beperken tot personen die de gegevens nodig hebben) als technische maatregelen (bv. antivirusprogramma’s, beveiliging van netwerkverbindingen door gebruik van een Secure Socket Layer (SSL) of een vergelijkbare technologie, encryptie) genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. De beveiliging van data transmissie over het internet en de elektronische opslag van data, kan evenwel onmogelijk voor 100% gegarandeerd worden.
OfficeCare streeft ernaar ook in de toekomst de gepaste maatregelen te nemen, hierbij steeds rekening houdende met de specifieke aard en grootte van haar activiteiten, met de stand van de techniek, de uitvoeringskosten, alsook met de context en de verwerkingsdoeleinden en de qua waarschijnlijkheid en ernst uiteenlopende risico’s voor de rechten en vrijheden van personen.
OfficeCare’s website kan links, plug-ins naar externe websites bevatten. Indien u persoonsgegevens aan deze websites overmaakt, zijn de privacy regels van deze websites van toepassing en treden dergelijke partijen in de eerste plaats op als verwerkingsverantwoordelijke.
Met wie deelt OfficeCare uw persoonsgegevens?
OfficeCare deelt uw gegevens enkel met externe dienstverleners die OfficeCare bijstaan in de uitvoering van de diensten. Te denken valt aan de externe accountant en IT-provider van OfficeCare. Deze externe dienstverleners zijn eveneens gebonden aan de privacy wetgeving en OfficeCare maakt met hen de nodige afspraken (bv. door het afsluiten van een verwerkersovereenkomst). Wij komen met deze partijen overeen dat zij zorgvuldig met uw gegevens omgaan en zij krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn om hun dienst te verlenen. Deze partijen gebruiken uw gegevens niet voor eigen doeleinden.
Gaan uw persoonsgegevens naar het buitenland?
OfficeCare kan uw persoonsgegevens naar andere landen overdragen bv. Google Analytics verzendt informatie naar de US. In geval van transmissie naar landen buiten de EU, zal OfficeCare de nodige maatregelen blijven nemen om uw rechten met betrekking tot persoonsgegevens te garanderen en de veiligheid en integriteit ervan te verzekeren.
Hoe lang bewaart OfficeCare uw persoonsgegevens?
OfficeCare zal uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is.
OfficeCare houdt de gegevens nodig voor de uitvoering van de gevraagde diensten actief bij tot 1 jaar na het afsluiten van de opdracht. Indien u (tevens) instemde met het ontvangen van promoties en algemene informatie over de sector via een nieuwsbrief of ander communicatiemiddel, worden uw voornaam, naam, geslacht, e-mailadres bewaard tot op het moment dat u zich uitschrijft.
Verder bewaart OfficeCare de nodige persoonsgegevens om te voldoen aan de wettelijke bepalingen zoals de fiscale bepalingen met betrekking tot de bewaring van gegevens. OfficeCare zal daarom de desbetreffende gegevens tot 7 jaar na het afsluiten van een opdracht bewaren. OfficeCare houdt de nodige gegevens ook bij voor het vrijwaren van haar rechten in geval van geschillen.
Welke rechten heeft u?
U heeft verschillende rechten:
- Recht van toegang en recht om een kopie te bekomen
U heeft te allen tijde de mogelijkheid om de persoonsgegevens en andere informatie op te vragen ter inzage. OfficeCare stuurt u dan binnen een redelijke termijn en kosteloos een kopie op voorlegging van een kopie van uw identiteitskaart.
- Recht op rectificatie, verwijdering, beperking en intrekking
Verder kunt u ook om een aanpassing of wissing van uw persoonsgegevens verzoeken of uw toestemming met betrekking tot (een bepaald) gebruik of verwerking beperken of intrekken (indien van toepassing).
- Recht van bezwaar
U kunt in bepaalde gevallen een bezwaar indienen wanneer u degelijke en legitieme redenen heeft om dit te doen.
- Recht op overdraagbaarheid van de gegevens
U heeft het recht om de persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm te verkrijgen en om de gegevens aan een andere verwerker over te dragen.
- Recht om klacht te richten aan de bevoegde autoriteit
Klachten kunt u bovendien steeds richten aan de bevoegde autoriteiten. Voor België is dit de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, Tel +32 (0)2 274 48 00, Fax +32 (0)2 274 48 35, contact@apd-gba.be.
Dit alles binnen het kader en limieten van de toepasselijke wetgeving.
Toepasselijke wet en rechtbank
Op deze privacy policy, het verwerken van de persoonsgegevens is het Belgische recht van toepassing. Alle geschillen worden bij voorkeur in der minne geregeld. Indien dit onmogelijk blijkt, behoren alle geschillen voortvloeiende uit deze privacy policy en het verwerken van persoonsgegevens tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken en hoven van het arrondissement waar OfficeCare haar maatschappelijke zetel heeft.
Contactpunt
Heeft u vragen, wenst u een verzoek of een bezwaar met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens of deze privacy policy in te dienen? Neem dan contact op met OfficeCare via info@officecare.be. U kunt OfficeCare ook steeds berichten via gewone post op haar maatschappelijke zetel te Torhoutsesteenweg 277 – 8210 Zedelgem (België). OfficeCare zal u zo snel als mogelijk een antwoord bieden en in ieder geval binnen de 20 werkdagen.
Cookie Policy
Voorwoord
Deze cookie policy gaat uit van OfficeCare BV, met KBO/BTWnr. BE0553.531.191 en met maatschappelijke zetel te Torhoutsesteenweg 277, 8210 Zedelgem, België, RPR Gent (afdeling Brugge).
Door middel van onderhavige cookie policy wensen wij u te informeren over de cookies die deze website verwerkt. Door de cookie policy te accepteren via de banner, gaat u onvoorwaardelijk akkoord met deze cookie policy. Noteer dat bepaalde functionaliteiten van de website www.officecare.be (hierna verder de ‘Website’) niet (afdoende) kunnen werken indien u deze cookie policy niet aanvaard.
Hou er rekening mee dat deze informatie af en toe verandert, bijvoorbeeld omdat OfficeCare de Website aanpast. OfficeCare doet haar uiterste best om deze informatie steeds zo accuraat mogelijk te houden. OfficeCare kan deze cookie policy dus op ieder moment wijzigen en zal de laatste versie van de cookie policy steeds op haar Website publiceren. Het is dus aan te raden deze periodiek te bekijken.
Deze cookie policy werd voor het laatst op 1 augustus 2022 geüpdatet.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine date files die door een website op uw computer of mobiel apparaat worden geplaatst. Zij kunnen helpen bij het navigeren op een website en kunnen de nodige inzichten verschaffen teneinde de werking van de website te optimaliseren. Zo kan een website de pagina’s die u heeft bezocht en uw voorkeuren (zoals gebruikersnaam, taal, lettergrootte en andere voorkeuren) onthouden zodat u die niet bij ieder bezoek aan de website opnieuw hoeft in te vullen.
Cookies kunnen persoonsgegevens verwerken. Lees daarom ook het bijhorende privacybeleid via deze link.
Deze Website
De Website maakt op heden gebruik van de volgende cookies:
1/ Noodzakelijke/technische cookies
De Website heeft deze cookies nodig om naar behoren te kunnen werken, zorgen voor een goed functioneren van de Website of zorgen ervoor dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt.
Op deze Website bv. lang: een HTTP sessie cookie uitgaande van LinkedIn dat uw taalvoorkeur gaat onthouden.
2/ Analytische cookies
Met deze cookies wordt informatie verzameld over het gebruik van de Website met de bedoeling de inhoud van de Website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en het gebruiksgemak van de Website te vergroten.
Op deze Website bv. _ga: een HTTP cookie uitgaande van de Website zelf dat statistieken over het surfverkeer op de website voor 2 jaar gaat bijhouden.
3/ Marketing cookies
Deze cookies worden gebruikt met de bedoeling om bijvoorbeeld relevante ads te tonen aan bezoekers van de Website.
Op deze Website: bcookie: een HTTP tracking cookie geplaatst door LinkedIn dat 2 jaar actief blijft.
Deze Website maakt dus ook gebruik van third party cookies.
Een volledig overzicht van de cookies die op deze website gebruikt worden, kunt u op ieder moment bij OfficeCare bekomen.
Richtlijnen
De meeste browsers aanvaarden automatisch cookies. U kunt evenwel de instellingen van uw browser wijzigen teneinde deze te blokkeren. U kunt cookies altijd controleren en/of wissen. Meer hierover leest u op aboutcookies.org. Dit betekent mogelijks wel dat u daarna uw voorkeuren bij ieder bezoek opnieuw moet instellen en/of dat sommige delen van de Website niet (naar behoren) werken.
Noteer dat steeds risico’s verbonden zijn aan het gebruik van internet of enig ander medium waarmee de Website nu en in de toekomst ter beschikking wordt gesteld. Ook verklaart u bekend te zijn met de risico’s van het digitaal of elektronisch opslaan en overbrengen van informatie. U aanvaardt dat OfficeCare niet aansprakelijk is voor enige schade, door het gebruik van onze Website of internet, als gevolg van voormelde risico’s.
Toepasselijke wet en rechtbank
Het Belgische recht is van toepassing op deze cookie policy en het gebruik van cookies. Alle geschillen worden bij voorkeur in der minne geregeld. Indien dit onmogelijk blijkt, behoren alle geschillen voortvloeiende uit deze cookie policy of het gebruik van cookies op de Website tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken en hoven van de maatschappelijke zetel van OfficeCare.
Contactpunt
Heeft u vragen, wenst u een verzoek of een bezwaar met betrekking tot deze cookie policy of het gebruik van cookies in te dienen, neem dan contact op met OfficeCare via info@officecare.be. U kunt OfficeCare ook steeds berichten via gewone post op de maatschappelijke zetel: OfficeCare BV – Torhoutsesteenweg 277 – 8210 Zedelgem, België. OfficeCare zal u zo snel als mogelijk een antwoord bieden en in ieder geval binnen de 10 werkdagen.
Wijziging van de privacy policy
Wij kunnen deze privacy policy aanpassen. Als wij de privacy policy in belangrijke mate veranderen zullen wij een notificatie op onze Website plaatsen samen met de nieuwe privacy policy. Wij zullen gebruikers die met hun e-mailadres bij ons geregistreerd staan op de hoogte brengen bij wijzigingen. Als u niet geregistreerd staat als gebruiker raden wij u aan de website en deze verklaring regelmatig te raadplegen.
Google analytics
Deze website maakt mogelijk gebruik van Google Analytics, een webanalyse-service die wordt aangeboden door Google Inc. (“Google”). Google Analytics maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de website gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website (met inbegrip van uw IP-adres) wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten.
Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, rapporten over de website-activiteit op te stellen voor website-exploitanten en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik. Google mag deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Google zal uw IP-adres niet combineren met andere gegevens waarover Google beschikt. U kunt het gebruik van cookies weigeren door in uw browser de daarvoor geëigende instellingen te kiezen. Wij wijzen u er echter op dat u in dat geval wellicht niet alle mogelijkheden van deze website kunt benutten. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor het verwerken van de informatie door Google op de wijze en voor de doeleinden zoals hiervoor omschreven.